11 December 2007

匯豐的管理藝術

HSBC五日撤回300元提款下限的計劃。各報章引述所謂專家指HSBC「未夠深思熟慮而且未顧及民意」。還認為管理層缺乏「政治智慧」。

証明所謂「市場學學者及人力資源專家 」,幾容易搵食。

淺一點的,先講常識:

香港的提款機提款下限設為一百元己經是咸豐年的事。銀行跟隨通脹,提高提款下限,其實再正常不過。

本來通貨膨脹,用戶覺得d錢唔見洗,自自然會提更多現金,不用設下限來控制。但偏偏其實好多香港人(我唔知外國係唔係咁)係會好死硬派咁,無論物價上升幾多,都只提取固定金額(小弟就係一例,每次拎四百,嫌拎五百要打散好麻煩)。於是乎係物價上升,而用戶每次提款額不變,假設香港人沒有因通脹減少實質消費,咁結果就係平均每個用戶,提款既frequency高左(同通脹成正比)。咁好自然地,大家等提款既時間會多左,銀行成本會高左。非常合理。

銀行不是開善堂的,管理層要向股東交代(這應該是管理層的唯一責任),成本上升,管理層自然要諗辦法開源節流,今時今日銀行業競爭激烈,加價是不大可能的,唯有節流。而此乃方法之一。

香港銀行多如牛毛,閣下不滿HSBC的制度,就快d將d錢轉去第二間銀行啦,冇人會阻止你。

--------------------------------------------------------------------------------------

深一點,談談所謂「政治智慧」。

這件事,我是這樣推測:

HSBC的管理層舉世知名,而是次變動亦影響廣泛,可以想像他們並不是傖促實行。我是相信HSBC的管理層不會跟那些「專家」一樣用一個灌了水的豬腦來思考的,所以聰明如佢地,冇可能預計唔到民間的反應(傻既都知d社工會跳哂出o來啦)。咁點解仲要咁做﹖

假如推行成功,HSBC毫無疑問可以減省成本。

好似而家咁唔成功,都唔緊要。咁日後減分行減優惠減服務又或者用戶嫌三嫌四話提款時間過長時就有一個好好藉口喇:「即係我地管理層之前都考慮過一d可行既方案o來減省成本,可惜公眾唔接受,唯有用其他方法」。大家而家要做正義既朋友幫助弱勢社群唔緊要,第日提款下下要你等廿幾三十分鐘時唔好又係度怨呢樣o個樣同我講d乜野時間就係金錢之類既廢話。

所以此乃進可攻退可守,連環之計。

計我話,佢地一早就諗住實行唔通,唔係點會個plan推得咁急,又撤得咁快(五日)﹖咪傻啦,當年減分行唔見佢咁手軟。

所以你話佢冇智慧﹖我話佢直頭精過鬼。呢位專家你自己蠢,唔好以為人地都好似你咁蠢先得架。

No comments:

Post a Comment