16 May 2008

學琴

朋友提起八級鋼琴,有感而發。

現今的父母,喜歡讓子女學鋼琴。但如果教女,我建議,應該俾佢學小提琴,當然,其實仲可以有其他好多的選擇,但香港父母太過功利,冇得獨奏表演又或者太過偏門冇人識的樂器,父母們根本冇興趣。

鋼琴音色相對圓潤,幾激烈的樂曲,都難脫「柔」的感覺(我個人的感覺,所以我小時候唔鍾意聽鋼琴),表現的,是一種閒靜(首推Vladimir Horowitz的演奏,實在已經到波瀾不驚的境界)。小提琴音色較尖,每一個音符都有棱有角,表現的,係一種拉丁族群的躍動。這點,各有所好,也難說那一種較好,跟自己個女的性格配合就好。

個人喜好,都幾buy一d威風凜凜的女子(當然前提你個樣要襯),斯文恬靜唔係唔好,但問心,香港地有幾多個小龍女丫﹖

對女孩子來說,演小提琴得天獨厚有兩大優點:

1. 小提琴比鋼琴要求更大的體力,所以你只會見到有七八十歲老到冇牙的去奏鋼琴,但你從冇見過同一個阿伯仲要去演奏四季,我怕佢連骨頭都散。

女孩子,青春無敵,有機會當然想係演奏台上表現一下自己的年輕活力,肯下苦功的話,十幾廿歲可以登堂入室,但鋼琴就要日積月累,越老越辣,你幾有才華,廿歲出頭,都華唔過一個做得你阿爺的鋼琴家。但,到得你有咁上下功力,你都老喇,花樣年華,已隨流水去......

2. 女小提琴家去演奏,清一色一襲連身長裙,羅衣輕動,演奏時妸娜多姿,躍然於高台,男人照做,扭來扭去,只會俾人話佢發花癲。所以論可觀性,女性奏小提琴永遠高一籌,如果能夠再加上氣質樣貌,真係唔紅就奇。

拉小提琴,唯一要求係要夠高。唔高,著連身長裙唔好睇,你扭左腰彎左腳我都唔覺,咁你都係坐番係度彈鋼琴算數喇。

No comments:

Post a Comment