10 June 2008

A new way for reading

假期跟妹通電,我又職業病發作,大談Yahoo!跟Google嘅生意經。的確係職業病,每次見到一d新嘅invention,我會好自然諗下佢嘅用途同埋發展,需求,或者經營模式嘅問題。

在今期economist看到這篇關於Book publishing的:

Book publishing in America

然後我又諗起上星期睇嘅《星期二檔案》,見而家d學校開始搞電子默書。一大塊電子版俾學生係上面寫寫畫畫。我覺得好奇怪,其實呢種電子寫版用途可以好大,可以出到好多好creative嘅product,偏偏係要用唻做d咁evil嘅野,默書。

其實只要將d課本全部電子化,d學生己經唔駛日日揹十幾廿磅嘅書包番學,舒服好多。然後搵資料又可以電子化,又方便做bookmark,方便drop notes(當然,你話香港嘅吸血教科書出版商肯唔肯咁合作,又係另一個問題)。反正呢個世界都應該冇乜邊個學生鍾意默書,你將佢搞到幾interesting,結果你問d學生「你會唔會因為將默書digitalize而鍾意佢呢﹖」,你估學生會點答﹖何必做d吃力不討好嘅事呢﹖

相反,你用呢個device唻介紹一個series嘅課外書俾學生等佢地可以揀唻睇(課外書,唔好係d乜野陳之藩散文集,永遠個先生鍾意睇一個小學生絕對唔會有興趣嘅書囉唔該...)。作為一個教育工作者,你寧願提高學生對默書嘅興趣好d丫,定提高學生對閱讀嘅興趣好d呢﹖

嗰輯星期二檔案俾我嘅impression係,d家長好緊張仔女成績(好正常),而默書佔好大比重嘅成績,於是令家長好著緊仔女嘅默書,然後就星期一至日都同個仔女溫默書。你個仔會因為咁樣溫默書而英文變好,我真係輸乜都得。

好嘅英文唔係默番唻架阿嬸...

又話時話,呢d reading device嘅market越唻越大,如果我係出版商,下一步,就應該諗下點樣出一d唔俾人盜版到嘅電子書,其實我一路都唔明,blizzard出嘅online game,由central server 唻check住有冇同一個cd key double log in,係一個好有效嘅防盜版手段,點解冇人學下﹖

No comments:

Post a Comment