05 May 2008

紙上談兵之家變篇

週日於網路閒逛,偶見友人面對家庭糾紛手足無措有感。

假若令尊跟令壽堂吵大鑊,做為子女的你,正所謂手心又肉手背又肉,可以點做﹖這跟女人愛問的那條「我同你阿媽跌左落水你救邊個﹖」的問題一樣,有時還真是令人為難。可恨的是,你條女同你阿媽同時跌落水的機會實在不大,而你會游水的機會更加微乎其微。但兩老爭執糾紛,就實在多過你屋企的曱甴。想置之不理而不得,實在不勝其煩。

當然,如果你可以好似我咁聰明,第二條問題根本難唔到你嘅時候,第一條問題,當然亦唔例如。想天下至理殊途同歸,齊家,跟平天下,道理其實一樣。總體來說,策略如下:

1. 分則力弱,合則力強,你想兵分兩路將兩老一起解決,唔係唔得,如果你自問身具安邦定國之材。但如果有,我勸你與其浪費時間在這種soap opera的是非問題上(你老豆同老母鬧交,通常都唔會係d好有意義的議題,最多嘅係錢,錢同埋錢。唔係話錢唔重要,但佢地嘈親都只會為左嗰一百幾十),不如考慮參選英國首相,或者美國總統,又可以考慮下做國家主席同埋總理,無謂浪費閣下大好才華。

根據希特拉的經驗,開闢兩邊戰線的行為實在與自殺無異,閣下咁做之前,最好先買定份人壽,受益人寫我。

2. 當然,若要量力而為,應當幫一個打另一個,選擇的priority可以根據自己的個人喜好,但其實我唔建議閣下咁做,自古成大事者都有大義滅親(即係大利滅親的意思)的本領,棄個人喜惡於不顧,美其名為「大局為重」者。

所以重點係要幫勢弱的一方。幫強的一方你最後只會俾對方吞埋,但幫弱的一方,你在旁吶喊助威,必要時適量助戰(少少好喇,咪搏老命),來個漁人得利,讓兩人拼老命鬥下去,自己大撈油水,豈不快哉!

你覺得太冇道德﹖這就叫做婦人之仁,曹操唔打孫權就自然會去打劉備,唔通你期望佢會自己左手打右手﹖冇可能的,你老豆同老母一得閒唔互鬧,就會係你身上雞蛋裏面挑骨頭,話你間房唔執張枱咁亂,狗住間房都整齊過你等等,與其自己俾人煩,不如等佢地兩個自己打個飽,消耗元氣,冇氣冇力自然唔會再煩住你。

兩老叫你評理點算﹖你應該表示中立,自稱人微言輕,見識不足,實在不應該在父母的爭執中多提意見云云,總之太極推手渾圓一體,無跡無痕,四兩撥千斤,一d都唔帶上身就係。

真係到時要做和事老都易d丫嘛,想擺和頭酒都要睇實力丫,正如你有冇本事勸掂胡錦濤同達賴喇嘛唔好鬧交丫﹖唔得丫嘛,咪係囉。

3. 你嫌煩,唔想佢地繼續嘈落去,都唔係冇辦法,但秦滅六國,一係你滅人,一係人滅你,你唔係以為秦始皇打完楚國仲會同齊國做朋友吓話。

所以,你應該學學明太祖「高築牆,廣積糧,緩稱王」的策略,先慢慢積存實力,然後逐一擊破。但記著用兵之法,十則圍之,五則攻之,倍則分之,未明敵我形勢者,切忌輕舉妄動,記緊上兵伐謀,其次伐交,其次伐兵,其下攻城,如非必要,千祈唔好硬碰硬,亂咁宣戰加作戰團,兩敗俱傷都係其次,你傷佢唔傷的話,到時我只好幫你祈禱。

記住,對敵人仁慈就係對自己殘忍,心慈手軟,自古取亡之道。祝好運。

No comments:

Post a Comment