19 June 2008

理性討論

如何理性討論,其實是一個很難答的問題。原因係因為,人類,係感情的動物。

甚麼叫理性﹖小時候認為,能夠用一條條數式表達的,就叫理性,而以為理性代表真理。

長大後,才發現,原來一直學習的邏輯主義有所局限,原來這個世界還有經驗主義,形式主義等等,最後,原來一個叫哥德爾的數學家告訴你,只要一個系統足夠複雜,就沒有可能完美。丫,別問我Theorem of incompleteness係講d乜,好明顯我只係拋緊書包,那篇論文我只看了一頁半,己經不敢往下看(其實形式主義我都己經唔係好明)。

重點係,到最後,所謂強調理性,只會是在強調不完美,強調自己是一個理性的人,彷彿在強調自己其實是一個不完美的人,思想上,行為上,還有你的所有。

理性沒有完美,只要你足夠聰明,就可以在一個足夠複雜的命題中找出漏洞,然後指出。人,傾向完美,於是討論最後只會流於感性,而自以為完美。高明的政治家則有本事令群眾在心中自我完美政治家所說的話。細心留意的話,他們,從不會跟閣下說道理的。只有科學家才會講道理。你幾時聽過Barack Obama同你講道理﹖佢只係不斷強調布殊好唔掂(一個係好多美國人心中己經有定案嘅事,即係阿媽係女人嘅野),然後話俾你聽,如果你選我,就可以Make a change,但how,when,where,change better or change worse等等的問題,有幾多選民知道﹖

但亦當然,這不代表閣下不可以批評別人的不理性,只要別以為自己很理性,又或者期望別人跟你理性理性,就是了,因為咁諗,真係好唔理性。所以我,一係唔數,要數,由開始就言詞狠辣,不留餘地,也不會字字斟酌,冇穿冇爛才寫。你要明白,選攻,就沒有可能守得密不透風,否則你沒開戰就己經贏定,誰會坐閣下的對家﹖恐怕係求和都來不及。

也別指望對方只守不攻,久守必失,天下沒有這等笨人(殺魚腩你自己都冇mood丫係咪﹖)。因此,必須要有對方會乘機反攻的心理準備。一如小弟都好明白「拜得神多自有神庇佑,數得教會多自有教徒問候」的道理,一樣。

這才是真正的所謂「討論」,不想被夾攻,就得思考如何將說話的目標定於一小撮人,小心引起非目標的不必要誤會。你一係選擇唔講,大家相安無事,要講就唔好留,殺佢個措手不及,務求速戰速決。「故兵聞拙速,未睹巧久。夫兵久而國利者,未之有也。」

記住,理性永遠只掌握係勝利者嘅手上。

12 comments:

  1. 理性討論很不容易...好多時候討論唔嚟就會有人用"武力"解決。"養兵千日,用在一時" 為安全著想,冇兵就唔好挑機。不過,有人挑你機就眞係唔好彩啦。

    ReplyDelete
  2. 哈哈,唔會唔好彩嘅,身為男士,多少都要有番咁上下勇氣,唔係點保護女仔﹖

    智勇雙全先係好男人,一個男人,唔會成世都咁一帆風順,有十萬禁軍保護住咁安全嘛。

    我嘅原則係遇大事最緊要抖擻精神,個世界唔難嘅野個個都識做,唔駛我同你做,可以做到其他人都做唔到嘅野,先至係你我存在嘅價值。

    同埋,我想多謝你成日唻我呢度。

    ReplyDelete
  3. 你呢度多嘢睇嘛,差唔多一日一post。你有時寫D嘢其實都同好多近期發生嘅事/報導有關。睇吓你嘅意見都幾有唸頭,有時雖然會徧激咗小小,不過都係隨意寫吓舒情,你又未必眞係咁嘅。

    喂,話時話,你似係高手嚟,係唔係有裝IP address chase? 不過,我有時上你呢度唔一定係睇緊咖,可以係開住但又做緊其他嘢~

    ReplyDelete
  4. 要作理性討論﹐我覺得首要條件係﹐相方都有相對的「討論能力」。同一個小朋友可以做的理性討論是有限的吧﹖另﹐討論對手要具備自信心。這是理性討論﹐請不要把私人感情放下去。我真的好怕D人動不動就話你傷害佢。又話﹐你可唔可以唔好咁激動之類。到底人們還知不知道甚麼是討論呢﹖點解D人唔反思下﹐佢地既情感點解咁脆弱呢﹖

    呢個係我o係「o個件事」慶既原因。根本上係有人唔懂得玩討論呢個game﹐還要賴人。

    (嘻﹐見到你係亞鶴既留言﹐過來呻下。:P )

    ReplyDelete
  5. yun,
    如果你認為對方係小朋友嘅,咁總值唔值得你慶呢?連群結黨周圍去'討論'一個唔喜歡的小朋友,你又是否理性呢?我唔會理會你係blogger有幾多'朋友',講野要客觀,與有根有據,你一開始係70果度的留言,根本唔知咩事就亂咁搭嗲,要到咗米搞出聲你先知自己出錯,你諗下係哩件事上,你有冇因為自己受咗氣而心有不憤,乘機抽水呢?你唔使答我你問心就得了。靚女,與人為善啊!
    另:你究竟有冇睇清楚derek寫乜野架?佢寫得好理性,評論也講到幾方面都有錯,并唔係你以為的一面倒。

    ReplyDelete
  6. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  7. 素素:

    你真係厚道,我講野唔係偏激左少少,係好偏激。光明正大當然最好,但劍走偏鋒,迂迴穿插,勝在夠方便。但當然,遇上真正認真討論的人就不宜採用喇。我係自己blog度寫嘅野,只作自己練劍之用,自然唔會太認真。但有人留言,就不能經常用這種小人打法。

    我邊得閒chase你IP丫,我見你成日係度留言之嘛,呢度係你同阿篤撐最多留言。

    丫,你提醒我,都應該多謝佢。

    ReplyDelete
  8. Yun:

    基本上如果有人同我講講下話自己「感情受到傷害」,我會聽唔到,然後繼續,佢頂唔順自殺自閹係佢自己私事,與我無尤。

    而我強調,堅持絕對嘅理性係無謂嘅。

    同埋,我唔覺得佢係「小朋友」,小朋友純真可愛,唔固執,會聽教。陳大文嗰d,好明顯唔係因為年少無知己寫出唻嘅野,而係惡意攻擊,佢deserve一個叫「邪惡」嘅字,而且乘機抽水,毫無風度。我最憎冇風度嘅男人。

    ReplyDelete
  9. 花姐:

    你真係我見識過其中一個最有器量嘅人。

    我,唔係成日都咁理性(你睇開我平時寫野都知啦),回應米爸爸的意見的時候,我自問足夠理性,因為米生係由一個持平的角度睇成件事。我應該尊重佢。

    但對住陳大文,我係咁睇:一個頭腦冇足夠智商來進行理性討論的人,會有兩種常見的討論方法:

    1. 無理取鬧,盲拳打死老師父。你講一句佢一句「吹咩」然後一大堆不知所謂嘅回應。其實幾難搞。通常遇到呢種人,我都會退避三舍。

    2. 企圖令自己睇落好理性,用一大堆形容一個理性嘅形容詞唻形容自己嘅文字同言語。這種人容易對付,只要將佢成篇野拎走哂d對他自己的形容詞就夠喇。

    陳大文屬於第二種。但佢比較高階,明顯用上一大堆傳媒常用的biase加插入文字之中,一不小心就會中trap。

    對君子應採君子之道,對小人自該取小人之法。孫子記曰將有五危,最後兩則是「潔廉可辱,愛民可煩」。因此,對陳大文的回應,我也不理性,堅持理性平和,會落得大鐵鎚的下場,就係俾佢串。

    「凡此五者,將之過也,用兵之災也」

    話時話,我咁樣係背後係咁數佢,都好似冇乜風度,但我又唔想辛辛苦苦寫落一大堆俾佢delete。同埋,我唔覺得應該忍佢,因為咁樣對七十好唔公平。七十寫的文字,不值得受這種揶揄。

    ReplyDelete
  10. 病同冇病的分別丫!明唔明丫?

    又:話說有一個精神病人係街立亂捉咗個人來鬧,旁人睇唔過眼,幫口鬧衰個病人,個病人之所以立亂捉個人來鬧就係因為冇人同佢講野(對佢來講鬧都係講野),越多人鬧佢佢就越興奮越多野講(話哂有氐自己竇),如果啲人四散,佢喃喃自語冇人理咪係人都知佢有病囉!如果唔係,初來咋到嘅咪以為啲人係度哎交囉!當病人以為有人睇佢哎交咪更加燥狂興奮囉!
    惡性循環!

    ReplyDelete
  11. Anonymous1:31 PM

    hahaha,看这里你们当中也有很多双面人,说话也一时一样,有趣.

    ReplyDelete
  12. hana:
    我說「理性討論」﹐真的只是回應derek所說。這是我對「理性討論」一直的看法﹐與今次的事件無關。其實這是我成長中常遇見的問題﹐許多人都不懂怎樣去作理性的討論。我寫第一段﹐沒有想影射任何人﹐信不信由你。我說「同一個小朋友可以做的理性討論是有限的吧﹖」意思是對應之前那句﹕相方都有相對的「討論能力」﹐如果不是﹐根本是不能做任何討論的。或許我的例子不好。我並不是善於用詞之人。

    至於在七十的留言﹐我知道發生甚麼事﹐有些事情可能是你不知情罷了。我氣嗎﹖其實我是覺得好笑多。同埋不能相信原來事情可以咁個播。只是這些事情令我想返起在現實生活中遇到的不可理喻的人﹐我只是稀奇﹐原來網路上都有。我又發現﹐現實生活中頂唔住的﹐網路上我都係好頂唔住。這樣而以。

    又其實hana﹐你這樣說我﹐同我說人﹐分別又幾大呢﹖我想﹐只不過係每人覺得需要出聲既野同時間唔同。我也覺得自己這樣不成熟﹐但我真係覺得成件事好不可思議。我就係唔係好識得去忍。我想﹐有人踩到我﹐我總可以叫一聲痛掛﹖(當然﹐如果我夠成熟﹐我應該忍住。)

    無論如何﹐我多謝你的提醒。

    ReplyDelete