28 August 2008

Credit

我到今時今日依然不明白的一件事情,是為甚麼有這麼多人打開門口做生意,仲係鍾意呃呃騙騙。

事緣,現在名義上正聘用在下的agent公司昨日來電,內容大意是現任的銀行想問如果想我打風都要番工,要求的人工是多少。

我思前想後,覺得不對勁,於是今早問老細。

「冇咁嘅事啵」

咁大家都知乜野事喇。

我唔明,呢d事第二朝就可以查正的事情都可以呃﹖係咪真係當我lulu﹖講大話呢回事,我認為,最好的學習對象,是股神畢菲特:

"If you don't feel comfortable owning something for 10 years, then don't own it for 10 minutes."

And I'd say if you can't deceive someone for 10 years, don't do it for 10 minutes.

乜做生意唔係講信用架咩﹖

1 comment: